The Absolute Sound: HL Compact 7ES-3
Paul Seydor
5 kwietnia 2007


Harbeth kontynuuje chlubą tradycję urządzeń zaprojektowanych dla BBC. Realistyczna reprodukcja głosu ludzkiego, płaska odpowiedź częstotliwościowa, naturalny balans tonów, niskie zakłócenia i koloryzacje i powtarzalność pomiędzy egzemplarzami, wszystko to charakteryzuje produkty Harbetha. Oryginalnie zaprezentowany w 1988 roku HL Compact 7 był pierwszym modelem wykorzystującym opatentowany materiał Radial – zastosowany w membranach głośników nisko-średniotonowych. [...]

Odsłuch
Skrzypce posiadają realistyczną, piękną barwę. Głosy takie jak Ella Fitzgerald, Frank Sinatra, Rosemary Clooney zachowują swoją indywidualność i charakter, stając się przeżyciem samym w sobie. 7ES-3 pozwala usłyszeć, jaki wpływ ma sztuczna, współczesna produkcja, ale też docenić wybitną realizację. Staccato trąbek wstrząsa, a gdy do muzyki dołączają wokale, zdają się otulone atmosferą, nie zaś wklejone w nią. Prezentacja jest przestrzenna i pełna powierza, transparent, koherentna, wydaje się, że wystarczy wstać i sięgnąć ręką by złapać muzyka. 7ES-3 prezentuje mistrzostwo mikrodynamiki – ale i macrodynamiki.

Minusy? Nie ma o czym gadać, choć wypadało by jednak wspomnieć o dwóch małych kwestiach. 7ES-3 zostało zaprojektowane jako kompaktowy monitor, więc zejście basu i generalna głośność są ograniczone (co nie znaczy, że są złe).  W moim pokoju grają bardzo dobrze, ale nie jest to kolumna przy której można machać głową.

Poprzednie Compact 7 ciągle pozostają świetną kolumną, ale nowa wersja jest naprawdę wspaniała!